Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ν. Καζαντζάκης: ο Στοχαστής, ο Συγγραφέας, ο Άνθρωπος».
Με αφορμή την ανακήρυξη του 2017 ως παγκόσμιου έτους Ν. Καζαντζάκη, μία ομάδα μαθητών του 1ου ΓΕΛ Έδεσσας υλοποίησε το πολιτιστικό πρόγραμμα «Ν. Καζαντζάκης: ο Στοχαστής, ο Συγγραφέας, ο Άνθρωπος».
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους κυριότερους σταθμούς της ζωής του Ν. Καζαντζάκη, να μελετήσουν το συγγραφικό του έργο, καθώς και την πρόσληψή του στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Επίσης διερεύνησαν το φιλοσοφικό του στοχασμό και στάθηκαν στην ιδιαίτερη σχέση του Ν. Καζαντζάκη με τη γενέτειρά του.
Οι μαθητές συμμετείχαν με το παραπάνω πρόγραμμα στην εκδήλωση που διοργανώθηκε για το Ν. Καζαντζάκη από τη ΔΔΕ Πέλλας, το Δήμο Έδεσσας, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Έδεσσας, το Σύλλογο Κρητών Έδεσσας στο Πολιτιστικό Κέντρο Έδεσσας, στις 9 Μαΐου, όπου παρουσίασαν την εργασία «Ο Καζαντζάκης αυτοβιογραφούμενος», μέσα από την οποία προβλήθηκε η ζωή του, με αφήγηση και φωτογραφικό υλικό, και διαβάστηκαν αποσπάσματα από τα έργα του.
Συντελεστές του προγράμματος ήταν οι μαθητές: Αθηνά Αγγέλου, Αλέξανδρος Γιαννακέρης, Αντώνης Καραπαναγιώτης, Δάφνη Κίτσου, Δήμητρα Δέλλιου, Θάλεια Τομόσογλου, Θεοδώρα Μπόπτση, Κατερίνα Λαζάρου, Κατερίνα Χατζηαναστάσογλου, Κλαούντια Γκιόζα, Λαμπρινή Γάκη Φανή Κλημεντίδου, Χρήστος Κίτσος και υπεύθυνοι καθηγητές οι: Αικατερίνη Ρίζου, Κωνσταντίνα Δίγκα, Δημήτριος Δημητριάδης.
Μαθητικό Μουσικό Φεστιβάλ 2017
Παρασκευή 7 Απριλίου στον Πεζόδρομο των Γιαννιτσών
Μουσικά σχήματα μαθητών
Στο φετινό Μαθητικό Μουσικό Φεστιβάλ πήραν μέρος οι παρακάτω μαθητές : Λένου Άννα, Μαρνασίδης Σωτήρης, Σιάντσης Χρίστος, Τοτίδης Γιάννης, Πουλιάκης δημήτρης, Γερεμτζές Νίκος, Τομόσογλου Φαίδων, Οικονόμου Λεόντης, Τσιλιάκης Βασίλης, Νησιάγκας Κωνσταντίνος, Τομόσογλου Θάλεια, Πέτκου Ερμιόνη, Φαρμούζης Ευάγγελος, Μίχος Αλέξανδρος με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού Παπαδόπουλου Γεώργιου.
http://1lyk-edess.pel.sch.gr/autosch/joomla15/index.php?start=66#sigFreeId17e6d44106
Όψεις κοινής πολιτισμικής κληρονομιάς: Ελλάδα ? Ρουμανία
Τη φετινή σχολική χρονιά στα πλαίσια των πολιτιστικών προγραμμάτων πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Όψεις κοινής πολιτισμικής κληρονομιάς: Ελλάδα ? Ρουμανία» με τη συμμετοχή μαθητών από την Α? και Β? Λυκείου. Στόχος του προγράμματος ήταν να ερευνήσουν οι μαθητές την ιστορία των δύο χωρών και να καταγράψουν τα κοινά πολιτιστικά τους στοιχεία. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με εκπαιδευτική εκδρομή στο Βουκουρέστι που πραγματοποιήθηκε από τις 19 εως 22 Μαρτίου με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών που είχαν και την εποπτεία του εκπαιδευτικού προγράμματος: Μάρκου Ευάγγελος, Τερζανίδου Γεσθημανή, Κατιρτζόγλου Άννα, Μαλαδάκη Αποστολία.
http://1lyk-edess.pel.sch.gr/autosch/joomla15/index.php?start=66#sigFreeId9927ebcffa
Διαπολιτισμική συνάντηση εφήβων
Τη φετινή σχολική χρονιά 28 μαθητές του 1ου ΓΕΛ Έδεσσας, 21 μαθητές του Institut Can Puig από το Sant Pere de Ribes της Καταλονίας και 8 μαθητές από το ?zel G?k?eada Rum Ortaokul ve Lisesi της Ίμβρου με την εποπτεία των εκπαιδευτικών Μάρκου Ευάγγελου και Μαλαδάκη Αποστολίας, Χανλίδου Μαρίας, Φραγγατζή Δημήτριου, Ιωακείμ Καμπουρόπουλου, Amber Jane Sewell Bracero, Gerard Saura Pujol πραγματοποίησαν ένα πρωτοποριακό πρότζεκτ στη διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα του Ε-twinning με τίτλο Contemporary Odysseys. Στόχος ήταν οι μαθητές να ερευνήσουν, να θέσουν και να απαντήσουν ερωτήματα γύρω από τη μεταναστευτική κρίση και το προσφυγικό στην Ευρώπη.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος οι μαθητές από την Ισπανία και την Ίμβρο βρέθηκαν στην Έδεσσα το διάστημα από τις 20 έως τις 28 Απριλίου και φιλοξενήθηκαν στα σπίτια των μαθητών από το σχολείο μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Είχε προηγηθεί επίσκεψη των μαθητών του 1ου ΓΕΛ Έδεσσας στο Sant Pere de Ribes της Καταλονίας τον Ιανουάριο του ίδιου έτους.
Στο διάστημα αυτής της εβδομάδας οι μαθητές πήραν μέρος σε πολλές δράσεις που στόχευαν κυρίως στον ακτιβισμό και στην ανάληψη πρωτοβουλιών. Οι δράσεις αυτές ξεκίνησαν τη Δευτέρα 24 Απριλίου στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας στην περιοχή των Μύλων όπου οι μαθητές και των τριών χωρών συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις και προβληματίστηκαν για τον τρόπο δράσης και ενεργοποίησης των απλών ανθρώπων . Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν στις 27 Απριλίου με τη συνεργασία της ΑΡΣΙΣ - Κέντρο Υποστήριξης Νέων που λειτουργεί στο πλαίσιο του προγράμματος «Organizing the supporting network for social integration and empowerment of minor refugees and their families in the Thessaloniki area» σε συνεργασία με την ASB (Arbeiter-Samariter-Bund)-και την υποστήριξη του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας. Την ημέρα αυτή το Κέντρο Υποστήριξης Νέων έστησε ένα Λούνα Παρκ με ξύλινα παιχνίδια και κατασκευές στο Πάρκο των Καταρρακτών, με στόχο τη διάδραση και γνωριμία των εφήβων που συμμετέχουν στο «Contemporary Odysseys» με τους εφήβους που φιλοξενούνται σε Κέντρα Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Παιδιών της ΑΡΣΙΣ. Στη δράση συμμετείχαν συνολικά 70 έφηβοι από τη Συρία, το Πακιστάν, το Αφγανιστάν, την Ελλάδα, την Τουρκία και την Ισπανία, αφιερώνοντας τέσσερις ώρες παιχνιδιού για να αποδείξουν ότι η επικοινωνία είναι κάτι παραπάνω από μια κοινή γλώσσα.
Παράλληλα όλο αυτό το διάστημα οι μαθητές του προγράμματος ξεναγήθηκαν στις ομορφιές της πόλης μας και του νομού γενικότερα .
Το πρόγραμμα έληξε πανηγυρικά το βράδυ της ίδια μέρας, όταν στο χώρο του 1ου ΓΕΛ οργανώθηκε από τους μαθητές μας αποχαιρετιστήρια εκδήλωση με την υποστήριξη των γονέων τους που απλόχερα πρόσφεραν χειροποίητα εδέσματα από την τοπική κουζίνα.
http://1lyk-edess.pel.sch.gr/autosch/joomla15/index.php?start=66#sigFreeId1d26d002f0