Erasmus+ ΚΑ1 (Florence)
Within the educational ERASMUS ΚA1 project implemented by our school, Maladaki Apostolia , teacher of literature and language, attended in Florence, Italy from 15 to November 21, 2015 the course " Social Media in the Classroom ". She had the opportunity to learn about incorporating social technology into lessons and participate in small group and pair work activities. Emphasis was placed on the most popular platforms such as Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest and Youtube. She also had the opportunity to discuss with fellow teachers from different European countries about educational issues concerning European's educational system.
http://1lyk-edess.pel.sch.gr/autosch/joomla15/index.php?start=78#sigFreeIdf0961c67e1
Erasmus+ ΚΑ1 (Italy)
Our school, continuing the implementation of the educational program ERASMUS KA1, participated in another educational activity. Dimitrios Dimitriadis, teacher of literature and language, attended from September 21 to September 25, 2015 a seminar on "Complex Learning with Social Networks" (https://courseslc.wordpress.com/ courses/complex-learning), held in Rome, Italy (http://www.learningcom.it), within the broader educational program "Digital Literacy in the Digital Classroom". In his five-day stay, he had the opportunity to become familiarized with the abilities offered by adapting the use of Internet technology in working-groups learning theories and distribution of roles within the group (Collaborative Learning Theories and Group Dynamics). The integration of various social media (e.g., Google, Facebook, Youtube, Scribd, Slideshare, Wiki, etc.) into group-collaboration teaching practices, makes the role of the teacher subtly guiding and learning outcomes resulting from the students themselves who work in groups and learn "how to learn", outside and beyond any limitation of time and space.
Εράσμους+ δράση ΚΑ1 (Ιταλία)
Το σχολείο μας, συνεχίζοντας την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος ERASMUS KA1, συμμετείχε σε μια ακόμη επιμορφωτική δράση. Ο φιλόλογος Δημήτριος Δημητριάδης παρακολούθησε από τις 21 έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2015 σεμινάριο με τίτλο «Σύνθετη Μάθηση με τη Χρήση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης» (https://courseslc.wordpress.com/courses/complex-learning), που πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη της Ιταλίας (http://www.learningcom.it) στο πλαίσιο του ευρύτερου επιμορφωτικού προγράμματος «Ψηφιακός Γραμματισμός στην Ψηφιακή Τάξη». Στην πενθήμερη παραμονή του είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τις δυνατότητες που προσφέρει η προσαρμογή της χρήσης της διαδικτυακής τεχνολογίας στις ομαδοσυνεργατικές θεωρίες μάθησης και κατανομής ρόλων στο πλαίσιο της ομάδας (Collaborative Learning Theories and Group Dynamics). Η ένταξη των ποικίλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Google, Facebook, Youtube, Scribd, Slideshare, Wiki κ.λπ.) στην ομαδοσυνεργατική εκπαιδευτική πράξη καθιστά τον ρόλο του εκπαιδευτικού διακριτικά καθοδηγητικό, ενώ το μαθησιακό αποτέλεσμα προκύπτει από την προσπάθεια των ίδιων των μαθητών που δουλεύουν ομαδικά και μαθαίνουν «πώς να μαθαίνουν», έξω και πέρα από οποιονδήποτε χρονικό ή άλλον περιορισμό.
Εορτασμός του Μακεδονικού Αγώνα
Στο πλαίσιο του εορτασμού της ημέρας μνήμης του Μακεδονικού Αγώνα στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω εκδηλώσεις:
- Ομιλία από το φιλόλογο κ. Παπαδόπουλο Σεραφείμ.
- Προβολή οπτικοακουστικού υλικού σχετικό με το Μακεδονικό Αγώνα από τη φιλόλογο Αποστολία Μαλαδάκη.
- Ανάρτηση φωτογραφικού υλικού.
Ομιλία για τα Ολυμπιακά Ιδεώδη
{aridoc engine="google" width="700" height="400"}documents/Olympic spirit.docx{/aridoc}
Γενική Μορφή Εξίσωσης Ευθείας
Στο παρακάτω συμπιεσμένο αρχείο βρίσκεται ένα διδακτικό σενάριο με τίτλο "Γενική Μορφή Εξίσωσης Ευθείας" για το μάθημα των μαθηματικών της Β' λυκείου από το μαθηματικό Πετρίδη Δημήτρη.